اصول طراحی تبلیغات محیطی در اجاره بیلبورد

باید و نبایدهای طراحی رسانه های تبلیغاتی برای محیط های مختلف

دنیای تبلیغات فضای بسیار گسترده ای دارد و هر روز شاهد ظهور ایده ها و رویکردهای جدید در این زمینه هستیم. تبلیغات محیطی امروزه یکی از پرکاربردترین انواع تبلیغات در جهان است.

تبلیغات از آغاز تمدن اجتماعی ریشه در هسته حیات اجتماعی بشر داشته است. تبلیغات در همه ابعاد زندگی اجتماعی انسان وجود دارد، از مواضع مذهبی و سیاسی گرفته تا وجود و ارتباط مستقیم با به دست آوردن کالا و خدمات… اما اهمیت تبلیغات و گسترش آن به عنوان یک علم از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

از طرح های روزنامه ای پرهیز کنید:

یکی از نکات ارزشمند طراحی بیلبورد پرهیز از توضیحات غیر ضروری است. این کار نه تنها از نظر بصری جذابیت بیلبورد را کاهش می دهد، بلکه از نظر تاکید محتوا باعث می شود پیام اصلی در بازه زمانی مورد نیاز (3 ثانیه) نرسد. با کمک طراحان حرفه ای و دارای مهارت تولید محتوا می توان پیام تبلیغاتی را در کمترین زمان و به موثرترین شکل به مخاطب منتقل کرد.

استفاده از رنگ سازمانی:

یکی از نکات کلیدی طراحی تبلیغات استفاده از رنگ سازمانی واحد است. با استفاده از یک رنگ در تمامی طرح های مرتبط با محصول اعم از: بسته بندی، تبلیغات، لوگو و … برندسازی را در زمان کمتری امکان پذیر می کند و تاثیر بیشتری دارد. همچنین نام و شاخه سازمان را در ذهن بیننده نگه می دارد. اختصاص یک رنگ خاص به یک برند یکی از مهمترین نکات طراحی است که باید در نظر گرفته شود. البته انتخاب رنگ برای یک سازمان نیز مستلزم درک مفهوم رنگ است که در مقاله چگونه رنگ بر تبلیغات تاثیر می گذاردکه در ادامه توضیح داده شده است.

طراحی تبلیغات محیطی به خصوص اجاره بیلبورد آنلاین

آن را ساده نگه دارید

آنچه بیشتر جلب توجه می کند سادگی است. به همین دلیل طراحی تبلیغات شلوغ نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. شامل مطالبی مانند: آدرس دفتر، شماره تماس، آدرس شبکه اجتماعی و … یکی از اشتباهات طراحی بنر است که منجر به کاهش کیفیت  و نتیجه گیری می شود.

یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید

با ارائه شرایط ویژه مانند تخفیف 50 درصدی به مدت محدود یا موارد مشابه، می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

احساس فوریت ایجاد کنید

یکی از مواردی که واکنش مثبت سریع مخاطب را برمی انگیزد ایجاد احساس پشت سر گذاشتن دیگران، محدود کردن ساعات پربیننده، محدود کردن دوره های امتیاز و غیره است.

از تصاویر استفاده کنید

تصاویر و تصاویر گرافیکی که استفاده می کنید باید به انتقال پیام تبلیغاتی در سریع ترین زمان ممکن کمک کند و کاملاً با محصول یا خدماتی که تبلیغ می شود مرتبط باشد.

از فونت مناسب استفاده کنید

فونت های مورد استفاده در طراحی تبلیغات نباید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشند. این استفاده از فونت های شکسته و ناخوانا یکی از اشتباهات طراحی بیلبوردها است.

یک کادر و قالب خاص داشته باشید

چشم افراد به طور غریزی مطالب را در یک قاب خاص با دقت بیشتری می خواند و طراحی بنر با استفاده از این اصل کارآمدتر است.

متأسفانه، یکی از اشتباهات رایج مدیران، کمک گرفتن از طراحان جوان برای طراحی تبلیغات بیلبورد موفع اجاره بیلبورد و یا اجاره بیلبورد آنلاین است. طراحی بیلبورد یک تخصص است همچنین برای تبلیغات محیطی به دلایل مختلفی مانند زمان کم برای ارائه محتوا (حدود 3 ثانیه) و فاصله دید زیاد از بیلبورد باید از طراحان حرفه ای استفاده کرد. با تلفیق نکات فوق به اضافه استفاده از طراحان حرفه ای و ایجاد محتوای تبلیغاتی مناسب، بالاترین جذابیت مشتری را از نظر دسترسی خواهیم داشت.

تاثیر تحقیقات میدانی بر تبلیغات محیطی و اجاره بیلبورد

تحقیقات میدانی یکی از قابل اعتمادترین روش ها برای جمع آوری اطلاعات برای درک موضوع یا ویژگی خاص افراد یا حتی حیوانات است.

محققان رفتارهای خاص را در پاسخ به شرایط مطلوب از طریق روش‌های مختلف (که در ادامه به آن می‌پردازیم) بررسی می‌کنند.

رابطه بین تحقیقات میدانی و تبلیغات محیطی

پیشینه تبلیغات مختلف و اجاره بیلبورد تحقیقات میدانی است. شناخت جامعه هدف، بررسی نقاط قوت و ضعف رقبا و برندهای موفق در همان فضا، یکی از ملزومات اجرای کمپین تبلیغاتی است که با تحقیقات میدانی قابل انجام است. در مطالعات میدانی باید در نظر داشت که جامعه آماری یک گروه کوچک و یکسان نیست.

قبل از انجام هرگونه تبلیغاتی یک تحقیق میدانی درست و کامل انجام دهید تا فروش شما را چند درصد افزایش دهیم. همچنین تبلیغات بیلبوردی بدون تحقیق اتلاف وقت و هزینه است. بنابراین، این دو مفهوم جدایی ناپذیر هستند.

نحوه انتخاب مکان و زمان نمایش به ویژه هنگام اجرای یک کمپین تبلیغاتی سازگار با محیط زیست مهم است. یکی از راه های موثر برای انتخاب این دو سوال، انجام نظرسنجی میدانی است. بالاترین کارایی تبلیغات بیلبورد را می توان با تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده و شناسایی مکان و زمان به دست آورد.